دوربین مدار بسته

آموزش انتقال تصویر دوربین بر روی اینترنت

 آموزش انتقال تصویر بشما کمک میکند هر جایی که باشید از بستر اینترنت به دستگاه DVR خود متصل شوید و بتوانید تمامی تصاویری از هر کدام دوربین هایی را که خواستید رو ببنید .

دوربین مداربسته و تصاویر آن را بر روی اینترنت چگونه داشته باشیم. بدین صورت که این امکان وجود داشته باشد که در هر نقطه ای که باشم، که در کنار دوربین مداربسته و چه در ۱۰۰ کیلومتری و چه در نقاط دور ، این امکان وجود داشته باشد که محل مورد نظر خود را کنترل و بر روی آن نظارت داشته باشیم . در این مواقع باید راهی وجود داشته باشد که بتوانیم تصاویر دوربین مداربسته را در اینترنتshare کرده و از هر نقطه دلخواه تصاویر را مشاهده و نظارت بر محل داشته باشیم.
برای این کار روش های زیادی می باشد ، ولی دو روشی که بیشتر مرسوم بوده و مورد توجه همگان است در این مقاله ذکر می شود .

برای نمایش تصاویر یا از کارت DVR استفاده می شود . یا از دستگاه DVR در صورتی که از کارت DVR جهت مشاهده تصاویر استفاده شود . انتقال تصویر راحت بوده و در کمترین زمان ممکن صورت می پذیرد ولی در زمانی از دستگاه DVR جهت نمایش تصاویر استفاده می شود و همچنین جهت ارسال و انتقال تصویر دوربین مداربسته مایل به حذف کامپیوتر می باشم کار کمی متفاوت خواهد شد .
لذا در این آموزش روش انتقال تصاویر دوربین مداربسته توسط دستگاه DVR و همچنین یک عدد مودم ADSLآموزش داده خواهد شد . برای اجرایی کردن انتقال تصویر دوربین مدار بسته شما نیاز به یک خط اینترنت ADSL با سرعت مناسب برای انتقال هر چند تعداد تصویر می باشید. و همچنین جهت معتبر بودن این انتقال و دسترسی سریع به تصاویر، نیاز به یک شناسه معتبر که همان IP Valid می باشد را دارید.

روش تنظیم دستگاه :

همانند روش تعریف شده برای ارتباط دستگاه DVR و کامپیوتر ، همان مراحل را باید برای تنظیم دستگاه انجام دهید. یعنی باید IP دستگاه را تعیین کنید.

روش تنظیم مودم : ADSL 

پس از تنظیم IP دستگاه دوربین مدار بسته که ما به طور پیش فرض ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ در نظر می گیریم، در این مرحله باید ADSL را جهت ارتباط با دستگاه و دریافت و ارسال اطلاعات آن بر روی اینترنت، تنظیم کنیم . مودم ADSL را با کابل شبکه یا کابل USB به کامپیوتر وصل کرده و سپس IP مودم ADSL را در صفحه اینترنت اکسپلور وارد نماییم تا صفحه تنظیمات مودم نمایان گردد .
پس از ورود به تنظیمات مودم، به دنبال گزینه ای به نام NAT می گردیم. در زیر مجموعه این گزینه، پس از کلیک، چند گزینه دیده می شود که یکی از آنها DMZ می باشد، بعد از کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای ظاهر می شود که یک کادر خالی برای وارد نمودنIP را دارا می باشد.

مهمترین مرحله آموزش انتقال تصویر این بخش می باشد. در این مرحله، شما باید IP دستگاهDVR را که به طور پیش فرض ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ می باشد را در این کارد وارد نموده و پس ازsave نمودن از تنظیمات مودم خارج شوید.وظیفه این بخش و یا DMZ اینست که کلیه اطلاعات با IP تعریف شده در کادر DMZ که برابر ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ قرار داده شده است . به IP Valid تعیین شده که قبلا از طریق سرویس دهنده اینترنت دریافت گردیده ارسال نماید. یعنی هر شخصی از هر نقطه ای که مایل است، فقط با وارد نمودنIP Valid)  ) مستقیما به IP تعریف شده در بخش DMZ که همان اطلاعات دستگاه DVR و تصاویر دوربین مداربسته می باشد، ارجاع داده می شود.
بدین صورت تصاویر دوربین مداربسته در اینترنت انتقال داده شده و از طریق آن شما قادر خواهید بود و از هر نقطه دلخواه تصاویر خود را به صورت زنده مشاهده نمایید

روش تنظیم مودم ADSL برای انتقال تصویر

مراحل زیر را بترتیب و کامل انجام دهید

VIRTUAL SERVER CONFIGURATION

WEB IP ADDRESS: 192.168.1.1

USER:admin

PASS:admin

ADVANCE SETUP

NAT

VIRTUAL SERVER

ADD:ACTIV

CUSTOMER SERVER : ACTIV

NAME:test

LOCAL IP: 192.168.1.XX

EXTERNAL PORT START: 1

EXTERNAL PORT END: 65535

PROTECOL: UDP

INTERNAL PORT START: 1

INTERNAL PORT END: 65535

APPLY

SAVE

آموزش انتقال تصویر روی اینترنت و موبایل :

برخی مواقع نیاز داریم که تصاویر دوربین مداربسته خود را از طریق اینترنت نیز داشته باشیم، تا این امکان وجود داشته باشد که در هر نقطه ای از جهان که هستیم این امکان وجود داشته باشد که محل مورد نظر خود را کنترل و بر روی آن نظارت داشته باشیم . برای ذخیره تصاویر یا از کارت DVR استفاده می شود و یا از دستگاه DVR .
در صورتی که از کارت DVR جهت مشاهده تصاویر استفاده شود . انتقال تصویر راحت بوده و در کمترین زمان ممکن انجام میگیرد ولی اگر زمانی از دستگاه DVR جهت نمایش تصاویر استفاده شد کار کمی متفاوت خواهد بود .

لذا در این آموزش انتقال تصاویر دوربین مدار بسته توسط دستگاه DVR و همچنین از طریق مودم ADSL آموزش داده خواهد شد .
برای اجرایی کردن انتقال تصویر دوربین مداربسته، شما نیاز به یک خط اینترنت ADSL با سرعت مناسب برای انتقال هر چند تعداد تصویر می باشید. و همچنین جهت معتبر بودن این انتقال و دسترسی سریع به تصاویر، نیاز به یک شناسه معتبر که همان IP public )به اشتباه برخی انرا IP VALID  نیز مینامند ) می باشد دارید . ابتدا با شرکت سرویس دهنده اینترنت adsl خود تماس بگیرید و تقاضای ست کردن یک ای پی پابلیک روی خط adsl خود نمائید لازم به ذکر است بسته به شرکت خدمات دهنده هزینه ماهیانه ای بین پنج تا ده هزار تومان خواهد داشت

روش تنظیم دستگاه  : DVR

قبل از هر چیز لازم به ذکر است به علت تنوع زیاد مودم ها و DVR منو های ذکر شده نام دقیق نیست بلکه باید شبیه ترین منو به موارد ذکر شده در دی وی ار خود را با موارد ذکر شده تطبیق نمایید .
پس از وارد شدن به منوی اصلی و وارد نمودن یوزر پسورد به قسمت تنظیمات شبکه وارد شوید و اگر قسمتی به نام DHCP Server موجود بود آنرا غیر فعال کنید .
حال در قسمتی به نام IP ADRESS آی پی در رنج ای پی شبکه خود را وارد نمایید . اگر دستگاه مودم مستقیما به DVR وصل شده ای پی را ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰ قرار دهید . به جای عدد ۱۰ هر عدد دیگر بین ۲ تا ۲۵۵ میتوان قرار داد . خوب حالDEFULT GATEWAY  را برابر IP مودم قرار میدهیم که به صورت پیش فرض ۱۹٫۱۶۸٫۱٫۱ میباشد .
یکی از تنضیمات مهم دیگر تنظیم DNS SERVER LDFHAN که بهتر است از شرکت سرویس دهنده ADSL تان بپرسید و یا از DNS SERVER شرکت گوگل ۸٫۸٫۸٫۸ استفاده نمایید

روش تنظیم مودم  : ADSL

پس از تنظیم IP دستگاه که ما به طور پیش فرض ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ در نظر میگیریم، در این مرحله باید ADSL را جهت ارتباط با دستگاه و دریافت و ارسال اطلاعات آن بر روی اینترنت ، تنظیم کنیم . مودم ADSL را با کابل شبکه یا کابل USB به کامپیوتر وصل کرده و سپس IP مودم ADSL را در صفحه اینترنت اکسپلور وارد نماییم تا صفحه تنظیمات مودم نمایان گردد .
پس از ورود به تنظیمات مودم، به دنبال گزینه ای به نام NAT میگردیم . در زیر مجموعه این گزینه ، پس از کلیک، چند گزینه دیده می شود که یکی از آنها DMZ می باشد، بعد از کلیک بر روی این گزینه صفحه ای ظاهر می شود که یک کادر خالی برای وارد نمودنIP را دارا می باشد.

در این مرحله، شما باید IP دستگاه DVR را که در مثال بالا ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰ میباشد را در این کارد وارد نموده و پس از save نومدن از تنظیمات مودم خارج شوید.

وظیفه این بخش و یا DMZ اینست که کلیه درخواستهای ورودی را به ادرس تعریف شده انتقال میدهد و خروجی IP کادر DMZ که برابر ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰ قرار داده شده است را به IP public تعیین شده که قبلا از طریق سرویس دهنده اینترنت دریافت گردیده ارسال مینماید.
یعنی هر شخصی از هر نقطه ای که از جهان فقط با وارد نمودن
IP Valid مستقیما به IP تعریف شده در بخش DMZ که همان اطلاعات دستگاه DVR و تصاویر دوربین مداربسته می باشد ارجاع داده می شود . بدین صورت تصاویر دوربین مداربسته در اینترنت انتقال داده شده و از طریق آن شما قادر خواهید بود . از هر نقطه دلخواه تصاویر خود را به صورت زنده مشاهده نمایید.
لازم به ذکر است در هیچ یک از مراحل فوق نیاز به وارد نمودن IP public نمیاشد و این ای پی فقط به عنوان ادرس شما در اینترنت میباشد.
حالا کار انتقال تصویر دوربین مدار بسته شما تمام شد.


 

امداد برق پایتخت

اولین مرکز تخصصی خدمات برق و تلفن

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته